20-03-2023 12:30:00
De lancering van Studio Piñata haalde de afgelopen weken regelmatig de pers. Lees een samenvatting van alle artikels onder de foto. Wil je de originele artikels lezen? Je vindt ze hier: HLN, PUB Magazine, Made In Vlaanderen, De Vlaamse Ondernemer en Media Marketing.
Nadat West-Vlaming Thijs Wostyn vijf jaar geleden Social Taco oprichtte, houdt hij vandaag een nieuw bedrijf boven de doopvont: Studio Piñata. Dit strategisch marketingbureau doet bedrijven uitblinken met een sterk en succesvol merk. “Vandaag hechten klanten meer dan ooit belang aan betrouwbare merken, maar vaak weten bedrijven niet hoe ze een consistente merkbeleving kunnen creëren. En dan zijn ze bij het creatieve team van Studio Piñata aan het juiste adres. We make your brand pop!”, stelt oprichter Thijs Wostyn.
In een ondernemersfamilie waar media en creativiteit centraal stonden, werd Thijs Wostyn 33 jaar geleden geboren. De passie voor communicatie zette hem ertoe aan om aan Howest de opleiding Digital Design and Development (Devine) te volgen. Op 28-jarige leeftijd richtte hij dan het social media marketing agency Social Taco op. Dat bedrijf bestaat intussen 5 jaar. “Heel wat bedrijven worden intussen door ons ontzorgd. Alleen kregen we de voorbije jaren steeds vaker de vraag om meer te doen dan social media marketing alleen. Lange tijd hielden we die boot af, maar uiteindelijk beslisten we om daar toch een gepast antwoord op te creëren met de lancering van Studio Piñata”, stelt Thijs.
Een totaalbeleving creëren
Studio Piñata wil voor bedrijven merken creëren die in het oog springen en die de band met klanten versterken. “Hoe mensen vandaag met een merk in contact komen is helemaal anders dan pakweg vijf jaar geleden, want merken zijn door de toenemende digitalisering altijd en overal zichtbaar. Daardoor bestaat de kans dat een merk in de massa verdwijnt. En dat willen we natuurlijk vermijden door merken te ontwerpen waarmee je impact creëert. Dat doen we met een dynamisch team, die een ruime ervaring in marketing met een frisse, vernieuwende en toekomstgerichte kijk op de wereld combineert.”
En die ervaring komt in een wereld waar klanten kritischer geworden zijn wel van pas. “Het gaat vandaag echt om het creëren van een vertrouwensband met je klanten. En dan is een sterk merk van cruciaal belang, omdat het loyauteit met je doelgroep helpt op te bouwen. Daarnaast merken we dat het voor bedrijven ook om meer dan het halen van goeie omzetcijfers gaat. Het HR-luik is minstens even belangrijk geworden. Net daarom proberen we om een totaalbeleving te creëren, die ook rekening houdt met zaken als employer branding en job marketing.”
Enthousiasme troef
Studio Piñata mag dan nog maar net van start zijn gegaan, de eerste projecten werden intussen afgerond. En daar stopt het niet bij, want de opdrachten blijven binnenstromen. “We zijn allemaal erg enthousiast. Die piñata symboliseert trouwens volledig onze missie. Enerzijds willen we dat onze klanten met hun merk opvallen. Anderzijds moet dat merk een uitnodiging zijn om het bedrijf achter het merk beter te leren kennen. En daarbij willen we steeds verrassend uit de hoek komen. Of het dus nu gaat om het ontwikkelen van een nieuw merk, een nieuw product of om de naamsbekendheid te verhogen: we gaan all the way om een merk te doen knallen”, aldus Thijs Wostyn.