Tarte Blanche


Eelco ging na zijn studies aan de slag bij verschillende, gerenommeerde bakkerijen en groeide zo uit tot een vaste waarde in de patisseriewereld. Samen met zijn vriendin Elize besloot hij echter dat het tijd was voor een nieuw avontuur. Op 1 juli 2024 openden ze hun eigen bakkerij in Westende, die de naam Tarte Blanche draagt.

Branding, Brand Activation

Om van start te kunnen gaan met hun gloednieuwe zaak wilden Eelco en Elize een merk creëren dat de perfecte combinatie van ambachtelijke traditie en creatieve flair uitstraalt. Ze waren daarom op zoek naar een branding- en marketingpartner die hun visie kon vertalen naar een visuele identiteit die in alle aspecten van de bakkerij tot uiting komt.



Tarte Blanche koos voor Studio Piñata en samen gingen we aan de slag(room) met het ontwikkelen van een merkidentiteit die zowel elegant als uitnodigend is. De huisstijl werd zorgvuldig ontworpen om consistentie te garanderen bij alle klantcontactpunten. Van de gevelreclame over taartdozen tot hippe t-shirts voor de medewerkers in de bakkerij, elk branding element kreeg een stijlvolle en herkenbare uitstraling.



Daarnaast voorzagen we ook het ontwerp voor trendy broodzakjes en hippe koffiebekers, zodat de merkbeleving niet stopt bij de deur van de bakkerij. Elke keer wanneer een klant een gebakje of ‘coffee on the go’ meeneemt, dragen ze een stukje van de Tarte Blanche-ervaring met zich mee.



De samenwerking tussen Tarte Blanche en Studio Piñata laat zien hoe belangrijk een sterke en consistente branding is voor een nieuw bedrijf. Door onze krachten te bundelen, hebben we een merk gecreëerd dat niet alleen lekker oogt, maar ook de visie van Tarte Blanche volledig representeert.


Wil jij een gratis marketingaudit?

Aarzel dan zeker niet en neem vrijblijvend contact met ons op.